پانسمان زخم در منزل در مشهد  : شايان ذكر است مديريت مركز شبانه روزي خدمات پزشكي و پرستاري در منزل سروش ، پزشك مي باشند و كاملا به مجموعه نظارت مي نمايند (نحوه تعويض پانسمان زخم جراحي-پماد براي پانسمان زخم-وسايل پانسمان زخم-پانسمان زخم بستر در منزل-اموزش پانسمان دست-اموزش شستشوي زخم) اين مركز داراي 22 سال سابقه مستمر بوده كه داراي مجوز از وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي نيز مي باشد.

خدمات مركز پرستاري در منزل سروش به طور سراسري و شبانه روزي در شهر مشهد قابل ارائه به همشهريان عزيز مي باشد.

 پانسمان زخم در منزل در مشهد  :  مركز شبانه روزي خدمات پزشكي و پرستاري سروش يكي از بزرگترين افتخاراتش اين مي باشد كه در اعزام نيرو جهت هرگونه خدمات و اعلام نيازهايي از جمله (نحوه تعويض پانسمان زخم جراحي-پماد براي پانسمان زخم-وسايل پانسمان زخم-پانسمان زخم بستر در منزل-اموزش پانسمان دست-اموزش شستشوي زخم) بسيار دقيق مي باشد چرا كه اين مركز 1- كارشناسان اعزامي مركز پرستاري در منزل سروش از نيروهاي با سابقه كار بيمارستان هستند 2- مراقبين كه به منازل اعزام مي‌شوند، افراد متعهد، مجرب و آموزش ديده هستند 3- مراقبين كه به منازل اعزام مي‌شوند، تحت پوشش بيمه حوادث قرار مي‌گيرند .

جهت استفاده از خدمات با شماره هاي زير تماس بگيريد

09153150004 - 09155163299 05138444300

پانسمان زخم در منزل در مشهد  : خدمات مركز پرستاري در منزل سروش علاوه بر (نحوه تعويض پانسمان زخم جراحي-پماد براي پانسمان زخم-وسايل پانسمان زخم-پانسمان زخم بستر در منزل-اموزش پانسمان دست-اموزش شستشوي زخم)  عبارتند از 1- خدمات پزشكي و پرستاري به طور شبانه روزي و ۲۴ ساعته ارائه مي‌شود 2- تيم پزشكي شامل ويزيت پزشك عمومي و متخصص مي‌باشد 3- تيم اورژانس و پرستاري ۲۴ ساعته در خدمت بيماران هستند 4 - خدمات مراقبين كه در شيفت  روز يا  شب به منزل اعزام مي‌شوند شامل دارو دادن دستشويي و حمام بردن _ شستن لباس _ غذا درست كردن و غذا دادن به بيمار است 5-  مراقبين علاوه بر انجام امور مربوط به بهداشت و تغذيه سالمند، به عنوان يك همدم براي روحيه دادن به بيماران نقش مهمي را ايفا مي‌كنند. در شرايطي كه امروزه فرزندان مشغله زيادي دارند و زمان كوتاهي براي هم صحبتي با افراد سالمند دارند، روحيه دادن مراقب به سالمند و بيمار مي‌تواند در بهبود وضعيت بيماري آنها خيلي مهم باشد مي باشد.

برخي از افراد به دليل شرايط جسماني خاص و بيماري قادر به رفتن به درمانگاه جهت انجام يا تعويض پانسمان زخم خود نيستند. ما در اين مقاله سعي داريم اطلاعات مورد نياز جهت انجام پانسمان در منزل را بيان كنيم. با ما همراه باشيد. درصورت نياز به كسب اطلاعات بيشتر با كارشناسان ما در مركز خدمات پرستاري سروش تماس بگيريد.

در اغلب موارد بيماران براي انجام پانسمان يا تعويض پانسمان به مراكز درماني مراجعه مي‌كنند. در شرايطي كه بيمار شرايط انتقال به بيرون از منزل را نداشته باشد، مي‌تواند از خدمات پانسمان در منزل بهره‌مند شود. انجام پانسمان يكي از بهترين روش‌هايي است كه براي بهبود زخم انجام مي‌شود. در همين راستا زماني كه فردي به هر دليلي مجروح شود، براي انجام هر چه بهتر پانسمان، مي‌تواند از خدمات پزشك در منزل و تشخيص او استفاده كند.

در چنين شرايطي امكان انجام خدمات تزريقات در منزل براي زدن واكسن كزاز و خدمات سرم در منزل براي پيشگيري از ابتلا به هاري نيز قابل استفاده خواهند بود. اين موارد وابسته به علت به وجود آمدن جراحت يا همان زخم مي‌باشند.

با توجه به اين كه ممكن است همه افراد در مورد جزئيات اين خدمات اطلاعات كافي در دست نداشته باشند در اين مقاله به معرفي خدمات پانسمان در منزل مي‌پردازيم. اگر شما نيز به دنبال كسب اطلاعات در مورد هزينه پانسمان در خانه، انواع پانسمان و مراحل پانسمان هستيد در اين مقاله با ما همراه باشيد.

تعويض پانسمان در منزل

تعويض پانسمان كار آساني به نظر مي‌رسد امل اگر توسط كادر درمان انجام نشود مي‌تواند عوارض جبران ناپذيري مانند به تاخير افتادن روند بهبودي  را به همراه داشته باشد. در صورتي كه بيمار به دليل ناتواني يا كهولت سن امكان مراجعه به مراكز درماني را ندارد، مي‌تواند از خدمات تعويض پانسمان در خانه توسط پرستاران حرفه‌اي بهره مند شود. لذا بهتر است اين كار تخصصي بر عهده پرستار در منزل كه تخصص بالايي در انجام كارهاي درماني دارد انجام شود.

پانسمان زخم

پانسمان (Pansement)، نوعي پوشش محافظتي است كه روي زخم قرار مي‌گيرد. فوايد استفاده از پانسمان زخم عبارتند از:

✔ كنترل فرآيند خونريزي

✔ تسريع در بهبودي زخم

✔ جلوگيري از ورود ميكروب به داخل زخم

✔ حفظ دما و رطوبت محل آسيب ديده

✔ جذب تعريق در محل براي جلوگيري از عفونت و ورود آن به خون

پانسمان زخم بر اساس نوع آسيب ديدگي و عامل ايجاد كننده متفاوت است. در واقع زخم‌ها از لحاظ نحوه پانسمان به دو نوع باز و بسته تقسيم مي‌شوند. زخمهاي بسته (همچون تاول)، تا زماني كه راهي براي خروج ترشح يا خون نداشته باشند، نيازمند پانسمان نيستند. به عبارتي پانسمان كردن بيشتر براي زخمهاي باز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. زيرا امكان گسترش عفونت و خونريزي در آنها وجود دارد. از جمله زخم‌هاي باز مي‌توان به بريدگي، پاره شدگي، سوراخ شدگي، زخم بستر، زخم ديابت و غيره اشاره كرد.

در رابطه با زخم‌هاي باز تعيين خشك يا مرطوب بودن محل نيز از اهميت بالايي برخوردار است كه پرستاري كه وظيفه انجام پانسمان در منزل را بر عهده دارد، كاملا با اين موضوع آشناست و توانايي تشخيص زخم را دارد. زخم مرطوب به زخم‌هاي داراي خونريزي گفته مي‌شود. اما در زخم‌هاي خشك، لايه‌اي مرده از ترشحات و پوست اضافه، اطراف محل آسيب ديده را مي‌پوشاند. پانسمان زخم‌هاي خشك معمولاً يك بار در روز انجام مي‌شود. اما اين كار براي زخم‌هاي مرطوب و با توجه به نوع زخم، تا چندين بار در روز نيز ضرورت پيدا مي‌كند. لازم به ذكر است كه پانسمان كردن زخم مي‌تواند يكي از مراحل درمان زخم در منزل نيز باشد.

 

پانسمان در منزل

اصول كار در فرآيند پانسمان در منزل شامل كنترل خونريزي، كنترل درد و بستن محل آسيب ديده است. اولين قدم براي پانسمان كردن شستشوي محل است. شستشو با استفاده از بتنادين، سرم نمكي، آب اكسيژنه يا آب گرم و صابون توصيه مي‌شود. براي زخم‌هاي عميق كه خونريزي بالايي دارند، شستشو به هيچ عنوان مناسب نيست. بلكه بايد روي زخم با پارچه تميز و استريل پوشانده شده و فرد آسيب ديده به سرعت تحت مداوا قرار گيرد. اما در وضعيتي كه خونريزي زياد نيست، قبل از پانسمان بايد محل آسيب ديده را به خوبي با آب و صابون شست.

اين كار با هدف دور كردن ميكروب‌ها و عوامل عفونت‌زا از محل انجام مي‌شود. در رابطه با گزش و گاز حيواناتي همچون سگ، بهتر است شستشو با آب و صابون حداقل ده دقيقه به طول انجامد. بعد از شستشو كنترل خونريزي در دستور كار قرار مي‌گيرد. نزديك كردن لايه‌هاي باز شده يا فشردن محل آسيب ديده براي قطع خونريزي بسيار موثر است. البته قبل از هر اقدامي بايد دست به طور كامل ضدعفوني شده باشد. پانسمان كردن (dressing) زخم با پوشش‌هاي مختلف گاز، باند، فوم، هيدروژل، كامفيل و غيره انجام مي‌شود. اندازه پانسمان بايد متناسب با اندازه زخم باشد. طبيعتا زخم‌هاي بزرگ و عميق به پانسمان بيشتري نياز دارند.

انواع پانسمان

انواع مختلفي از پانسمان در زمينه درمان مورد استفاده قرار مي‌گيرند كه عبارتند از:

باند و گاز: گاز (gauze) يكي از رايج‌ترين و استانداردترين پوشش‌ها براي قرار دادن روي سطح زخم است. گاز از جنس نخ پنبه تشكيل شده و به واسطه بافت شل خود، خلل و فرج فراواني دارد. به همين دليل ترشحات زخم را به خوبي به خود جذب كرده و از تجمع عفونت در مجل زخم، جلوگيري مي‌كند. گاز بايد به كمك چسب و يا باند روي محل زخم ثابت و محكم شود. باند به نحوي دور زخم پيچيده مي‌شود كه جريان خون را دچار مشكل نكند. در صورت محكم بستن باند روي گاز، اعصاب و عروق دچار آسيب شده و اندام‌هاي تحتاني كبود و رنگ پريده مي‌شوند.

پانسمان فوم: پانسمان فوم بسيار نرم و جاذب رطوبت است. به همين دليل زخم‌هاي داراي ترشح فراوان به كمك اين پانسمان‌ها پوشيده مي‌شوند. در نتيجه مقدار زيادي از ترشحات را به خود جذب كرده و از تشكيل عفونت جلوگيري مي‌كنند. همچنين مانع خشكي بيش از حد محدوده زخم مي‌شوند. پانسمان فوم در زمينه كاهش زمان بهبودي زخم موثر است.

پانسمان شفاف: در اين روش، پوششي شفاف روي زخم قرار مي‌گيرد كه روند بهبودي را سرعت مي‌بخشد. اين پانسمان‌ها گزينه مناسبي براي زخم‌هاي بزرگ هستند. زيرا امكان بررسي وضعيت و روند بهبود آن را براي پزشك معالج فراهم مي‌كنند.

پانسمان كامفيل (هيدروكلوئيد): سطح اين پانسمان توسط موادي از جنس پليساكاريد و پليمر پوشيده شده است كه به محض برخورد با رطوبت حالت ژل‌ پيدا مي‌كند. بهبودي سريع و نچسبيدن به زخم از مزاياي اين نوع پانسمان است. زخم‌هاي تاولي، سوختگي و وريدي را مي‌توان با كمك پانسمان كامفيل با سرعت بيشتري بهبود داد. 

پانسمان هيدروژل: اين پانسمان‌ها با توجه به رطوبت موجود در بافت خود براي زخم‌هاي خشك و دردناك مورد استفاده قرار مي‌گيرند. زيرا رطوبت خود را به بافت‌هاي خشكيده و مرده اطراف زخم منتقل كرده و تجزيه و از بين رفتن آن‌ها را تسريع ميكنند. استفاده از ژل‌هاي خنك‌كننده در اين پانسمان‌ها موجب آسايش بيشتر بيمار مي‌شود.

پانسمان آلرژينات: اين پانسمان‌ها از جلبك دريايي ساخته شده و به واسطه خاصيت جذب فوق‌العاده بالاي خود شناخته مي‌شوند. به همين دليل براي زخم‌هاي داراي ترشحات بالا مفيد هستند. مواد موجود در تركيبات اين نوع پانسمان روند بهبودي را نيز سرعت مي‌بخشد.  پانسمان كلاژن: پانسمان كلاژن با تحريك سلول‌ها براي رشد دوباره، روند بهبودي را سريعتر مي‌كند. به همين دليل آن‌ها را به عنوان پوست دوم مي‌شناسند. زخم‌هاي مزمن و زخم‌هايي كه بهبودي كندي دارند را مي‌توان به سادگي با پانسمان كلاژن درمان كرد.

هزينه پانسمان در منزل

در بسياري از موارد امكان مراجعه فرد آسيب‌ديده به مراكز درماني براي پانسمان انواع زخم وجود ندارد. به عنوان مثال جابجايي هر روزه بيماران ديابتي سالمند براي پانسمان زخم‌ها يا تعويض آن‌ها، ممكن نيست. از اين رو مراكز متعددي در زمينه پانسمان در محل به متقاضيان خدمت رساني مي‌كنند. هزينه پانسمان در منزل بر مبناي آخرين تعرفه خدمات پزشكي مصوبه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي تعيين مي‌شود. البته هزينه اياب و ذهاب و وسايل پانسمان نيز به مبلغ نهايي اضافه مي‌شود.

مركز خدمات پرستاري سروش با هدف اطمينان بخشي و ايجاد حس امنيت در بيماران و خانواده آن‌ها، اقدام به ارائه خدمات در حوزه سلامت و مراقبت در محل نموده است. يكي از خدمات اين مجموعه پانسمان در خانه است كه توسط پرستاران مجرب و حرفه‌اي انجام مي‌شود. مركز خدمات پرستاري سروش براي خانواده‌هاي درگير در مسائل درماني،  استفاده از خدماتي مانند مراقبت از كودك را توصيه مي‌كند.

شما براي دريافت خدمات پانسمان در منزل مي‌توانيد با كارشناسان اين مجموعه تماس بگيريد. پس از دريافت اطلاعات اوليه مشتري و ثبت آن، در كوتاهترين زمان ممكن اعزام پرستار به منزل فرد متقاضي خدمات انجام مي‌شود. تعرفه پانسمان در منزل در مركز خدمات پرستاري سروش مطابق با تعرفه نهادهاي نظارتي مربوطه است. از طرف ديگر اين مجموعه در راستاي كسب رضايت مشتري، به صورت مداوم كيفيت خدمات ارائه شده توسط نيروهاي خود را پيگيري مي‌كند و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام مي‌دهد. همچنين مركز خدمات پرستاري سروش يكي از ارائه كنندگان خدمات واكسن آنفولانزا در منزل مي‌باشد.

پانسمان زخم در منزل در مشهد  : ما در اين مطلب به موضوعات نحوه تعويض پانسمان زخم جراحي-پماد براي پانسمان زخم-وسايل پانسمان زخم-پانسمان زخم بستر در منزل-اموزش پانسمان دست-اموزش شستشوي زخم پرداختيم. ضمنا مجموعه پرستاري در منزل سروش در مورد پانسمان زخم در منزل در مشهد  هم با بهترين شرايط در خدمت شما عزيزان مي باشد شما عزيزان ميتوانيد جهت دريافت مشاوره رايگان با يكي از شماره هاي زير تماس برقرار نماييد.

09153150004 - 09155163299 05138444300



محدوده تحت پوشش مرکز خدمات پرستاری سروش سراسر شهر مشهد می باشد از جمله محلات زیر :
کوی دکتری - راهنمایی - فلسطین - سجاد - ارشاد - آبکوه (سعدآباد) - گوهرشاد - کلاهدوز - سعدآباد - صاحب الزمان - احمدآباد - فرامرز عباسی - بهاران - کارخانه قند (جانبازان) - عامل - حضرت ابوطالب(گلبرگ) - حضرت عبدالمطلب(قائم ع) - کوی امیر المومنین - فدک - هدایت - ایثارگران - شفا - سمزقند - شهیدهنرور - شهید مطهری - حسین باشی - آیت الله عبادی - کاشانی - زرکش - مشهدقلی - نوده - حجت - خین عرب - قدس - نوید - اسماعیل آباد - خیر اباد - فاطمیه - گاز - مسلم - رسالت - راه آهن - بلال - بهمن - خواجه ربیع - مهر مادر - مهر مادر شمالی - قرقی - مهرگان - عباس آباد - دروی - سیس آباد - طبرسی شمالی - ایثار - فجر - وحید - تلگرد - کوی مهدی - گلشور(بهشت) - طلاب - پنج تن - التیمور - رده - شهیدقربانی - مهدی آباد - ثامن - امیرالمومنین - شهید آوینی - نیزه - مهرآباد - جلالیه - رضاییه - سجادیه - کوی سلمان - حسین آباد - شهرک شیرین - آقا مصطفی خمینی - امیرآباد - شهیدمعقول - کشاورز - شهید رجایی - پورسینا - کنه بیست - اروند - انصار - شهید باهنر - شهید بسکآبادی - چهنو - مصلی - کارمندان دوم - کارمندان اول - شهید رستمی - شیرودی - کوی ۲۲بهمن - کوی پلیس - کوشش - مقدم - 17شهریور - کارگران - پروین اعتصامی - طرق۲ - زارعین - ابوذر - انقلاب - بهارستان - خلج - قائم - المهدی - سیدی - عسگریه - عنصری - سرشور - جنت - آبشار - بهشتی - امام خمینی - امام رضا (ع) - طالقانی - زکریا - سرافرازان - چهارچشمه - کوثر - رضاشهر - نوفل - نیروهوایی - شقایق۱ - شقایق۲ - گلدیس - ولیعصر - لادن - اقبال - آب و برق - هنرستان - هاشمیه - قاسم آباد - شهرک غرب - رازی - شریعتی - شاهد - شهید فلاحی - فرهنگیان - رسالت - لشگر - امامیه - حجاب - ایثارگران - استاد یوسفی - امام هادی - خاتم الانبیاء - آزادشهر - سیدرضی - دانش آموز - دانشجو- شریف - فارغ التحصیلان - تربیت - شهیدرضوی - زیبا شهر - وکیل آباد - امیریه - الهیه - مجیدیه – جاهدشهر-نمایشگاه - صفی آباد - رحمانیه - نقویه - صادقیه - کلاته برفی - چهاربرج - فردوسی - بالا خیابان - پایین خیابان